آموزش های رایگان اینترنت رایانه ایمیل سایت وبلاگ تحقیق نرم افزارها تحقیقات علمی

آموزش های رایگان اینترنت رایانه ایمیل سایت وبلاگ تحقیق نرم افزارها تحقیقات علمی

آموزش های رایگان اینترنت رایانه ایمیل سایت وبلاگ تحقیق نرم افزارها تحقیقات علمی

آموزش های رایگان اینترنت رایانه ایمیل سایت وبلاگ تحقیق نرم افزارها تحقیقات علمی

نصب و راه اندازی مراکز تلفن پیشرفته مبتنی بر VoIP یا (Advanced IP PBX)

 نصب و راه اندازی مراکز تلفن پیشرفته مبتنی بر VoIP یا (Advanced IP PBX) 

 

 نصب و راه اندازی مراکز تلفن پیشرفته مبتنی بر VoIP یا (Advanced IP PBX)

برخی از قابلیتهای این مرکز تلفن  (تلفن سانترال) عبارتند از:

 تخصیص تعداد بسیار زیاد (تقریبا نامحدود) خطوط داخلی

در سیستمهای معمولی مراکز تلفن سانترال مانند پاناسونیک، خطوط داخلی به صورت محدود ارائه میگردند. به عنوان مثال 3 خط شهری با 8 خط داخلی یا 6 خط شهری با 16 خط داخلی عرضه میگردند. در اینگونه مراکز تلفن سانترال معمولا جهت افزایش قابلیت اتصال تعداد بیشتر خطوط داخلی، باید نسبت به خرید و نصب ماژولهای توسعه (در صورتی که سیستم قابل توسعه باشد!) با قیمتهای نسبتا قابل توجهی اقدام کرد. چنانچه سیستم مرکزی تلفن، قابلیت توسعه را نداشته باشد نیز تنها راه افزایش تعداد خطوط داخلی، تعویض کل دستگاه مرکزی تلفن با دستگاهی با ظرفیت بالاتر میباشد.

در مراکز IP-PBX مبتنی بر فن آوری VoIP قابلیت تعریف تعداد بسیار زیاد (چندین هزار) خط داخلی، تقریبا بدون نیاز به پرداخت هزینه های اضافی و همچنین بدون نیاز به توسعه سخت افزاری در مرکز سیستم، ارائه میگردد.

 

قابلیت اتصال نامحدود خطوط شهری FXO   و  E1, به مرکز تلفن IPPBX 

در سیستم IP-PBX پیشنهادی این شرکت (Elastix)،  با استفاده از فن آوری VoIP، تقریبا بدون نیاز به افزایش حجم شبکه یا مرکز تلفن، امکان اتصال تعداد قابل توجهی خط شهری FXO ،   یا  E1 وجود دارد.

 

 امکان فعال نمودن پیام گیر اختصاصی جهت هریک از کاربران داخلی و در صورت نیاز ارسال پیام های ذخیره شده به یک آدرس معین پست الکترونیک.

 در  سیستم مرکز تلفن VoIP به ازای هر شماره داخلی میتوان یک پیام گیر صوتی تعریف نمود. در صورت نیاز میتوان سیستم را به گونه ای تنظیم نمود که پیام صوتی ضبط شده را به یک آدرس e-mail نیز ارسال نماید. بدین ترتیب دریافت پیام از هر نقطه (حتی خارج از محل استقرار مرکز تلفن) که بتوان e-mail را دریافت کرد، ممکن میگردد.

امکان ایجاد صندوق پیشنهادات و انتقادات جهت تماس گیرنده گان تا در صورت نیاز نظرات و پیشنهادات خود را به صورت آزاد، در ساعات اداری یا پس از آن، به مدیریت شرکت انتقال دهند.

 

امکان تبادل تصویر در هنگام مکالمه

امکان برقراری تماس تصویری در هنگام مکالمه با استفاده از IP Phone های تصویری و همچنین برقراری کنفرانس تصویری (Video Conference) در این سیستم وجود دارد.

 

قابلیت اتصال چندین مرکز تلفن IPPBX  با یکدیگر در گستره شبکه IP.

امکان اتصال چندین مرکز IP-PBX به یکدیگر وجود دارد و با استفاده از این قابلیت، شرکتها و سازمانهایی که 2 یا چند شعبه در شهر خود، شهردیگر یا حتی خارج از کشور دارند میتوانند بدون استفاده از خطوط تلفن شهری یا راه دور و فقط با استفاده از خطوط تلفن داخلی به تبادل دیتا و مکالمه بین مراکز بپردازند. استفاده از این سیستم هزینه مکالمات شهری و بین شهری و بین الملل را تا حد چشمگیری کاهش میدهد.

قابلیت بهره گیری از سیستم کنفرانس با استفاده از خطوط داخلی یا شهری به صورت نامحدود.

 امکان مکالمه همزمان بین چندین خط داخلی یا خارجی به صورت کنفرانس تلفنی تقریبا به تعداد نامحدود در سیستم وجود دارد.

 

استفاده از نرم افزار یا گوشی تلفن

 جهت استفاده از این سیستم  IP Phoneهای متعدد با قابلیتهای گوناگون در جهان طراحی و ارائه میگردند که (بسیاری از انواع آنها در بازار داخلی قابل تهیه است) البته استفاده کننده با توجه به نیاز و متناسب با بودجه خود میتواند انتخاب مناسبی داشته باشد. استفاده از نرم افزارهای  SoftPhone  نیز میتواند انتخاب مناسبی جهت کاهش شدید هزینه و در عین حال بهره مندی از اکثریت قابلیتها و تواناییهای سیستم باشد. نصب این نرم افزار بر روی گوشیهای پیشرفته برخی از تلفنهای همراه نظیرiPhone   وهمچنین گوشیهایی با سیستم عامل Androi d  یا کامپیوترهای لپ تاپ امکان بهره برداری از سیستم را دو چندان میکند. با استفاده از قابلیت حمل که در این وسایل وجود دارد، چنانچه دسترسی به اینترنت نیز فراهم باشد، امکان اتصال آنها به شبکه داخلی تلفن شرکت حتی از مسافتهای بسیار دور به دست می آید. به این ترتیب تلفن همراه یا Laptop  شما میتواند در منزلتان به عنوان خط تلفن داخلی محل کارتان مورد استفاده قرار گیرد.


مرکز تلفن IP-PBX     Elastix به گونه ای طراحی شده تا استفاده از انواع گوشیهای استاندارد IP-Phone (گوشیهایی که پروتکل SIP را پشتیبانی کنند) در آن ممکن باشد.  البته باید در نظر داشت تلفنهای معمولی که در مراکز تلفن  PBX به خدمت گرفته میشوند نیز با استفاده از رابط مناسب میتوانند در مراکز IP-PBX مورد استفاده قرار گیرند.

 

امکان تنظیم سیستم جهت توزیع متناسب تماس های ورودی بین اپراتورهای شرکت

در جهت پاسخگویی هر چه مناسبتر به ارباب رجوع و ایجاد سهولت در برقراری مکالمه بین تماس گیرنده گان از خارج مجموعه با اپراتورهای داخلی شرکت، روشهای متعددی در سیستم پیش بینی شده تا در کوتاهترین زمان ممکن اپراتورها پاسخگوی تماس گیرنده  باشند.

قابلیت تنظیم صف انتظار پیشرفته

 سیستم IP-PBX که از فن آوری VoIP استفاده مینماید، این امکان را به کاربر میدهد که در صورت وجود حجم بالای ترافیک تماس در شبکه، صف انتظار را فعال و تنظیم نماید و جهت آگاهی تماس گیرنده از مدت زمان باقیمانده تا پاسخگویی، زمان مورد نیاز جهت انتظار ایشان را پیش بینی و اعلام نماید.

        

قابلیت تنظیم آسان انواع پیامهای اعلام

مزایای تلفن گویای هوشمند Interactive Voice Response) IVR ) استفاده کننده را قادر میسازد با تنظیم مناسب سیستم، ارتباط متقاضی به منابع اطلاعاتی و همچنین شماره های داخلی به سادگی میسر میگردد.

سهولت در نقل و انتقال

در صورت انتقال محل کار کارمندی از یک اتاق به اتاقی دیگر در همان ساختمان، تنها کافی است تا گوشی IP-Phone خود را در محل جدید به کابل شبکه کامپیوتری متصل نماید تا با همان شماره قبلی، مجددا فعال گردد. در صورتی که جابجایی یک خط داخلی در سیستمهای سانترال قدیمی بسیار پر دردسر و نیازمند به حضور تکنسین سیستم تلفن سانترال میباشد.

ارسال فکس نیز به سادگی فرستادن e-mail

فکس سرور این سیستم امکان دریافت و توزیع و ذخیره فکسهای دریافتی را در Mail box از پیش تعریف شده ای به صورت فایلهایی با فرمت PDF فراهم می آورد. با توانمندی یکپارچه سازی سیستم فکس با e-mail ، ارسال فکس نیز به سادگی فرستادن e-mail است. 

راهبری و کنترل سیستم مرکز تلفن و فکس سرور و ...

این سیستم به مدیر مجموعه امکان میدهد تا گزارشات مختلف آماری از تماسهای ورودی و خروجی به مجموعه را با تمام جزئیات مورد نیاز از قبیل شماره تماس گیرنده، مدت مکالمه، زمان مکالمات، تماسهای بی پاسخ، فاکسها، e-mailها و ....  را مشاهده نماید.

مانیتورینگ سیستم توسط نرم افزار و بسیار ساده صورت میگیرد. در صورت نیاز، مدیر سیستم میتواند حتی از راه دور نظارت کامل بر عملکرد کل سیستم داشته باشد و در شرایطی که لازم بداند نسبت به ضبط یا شنود یک یا چند خط داخلی یا شهری به صورت هم زمان و بدون نیاز به نصب تجهیزات اضافی، اقدام نماید.

محیط نرم افزاری elastix کاملا web based است و به گونه ای طراحی شده تا اعمال تغییرات و تنظیمات سیستم به سهولت امکانپذیر باشد. این محیط امکاناتی را فراهم می آورد تا عملیات پشتیبانی و نگهداری سیستم از راه دور امکانپذیر باشد.

 

با توجه به اینکه مرکز تلفن  Elastix از یک دستگاه سرور Linux بهره مند است، لذا کنترل کامل این سرور از طریق شبکه اینترنت (حتی از مسافتهای بسیار دور) امکان پذیر است.

 


منبع:

http://www.gooyeshsystem.com/Farsi/Contents/Simple/46/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86-VoIP---%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%84-Elastix)---IP-PBX)