آموزش های رایگان اینترنت رایانه ایمیل سایت وبلاگ تحقیق نرم افزارها تحقیقات علمی

آموزش های رایگان اینترنت رایانه ایمیل سایت وبلاگ تحقیق نرم افزارها تحقیقات علمی

آموزش های رایگان اینترنت رایانه ایمیل سایت وبلاگ تحقیق نرم افزارها تحقیقات علمی

آموزش های رایگان اینترنت رایانه ایمیل سایت وبلاگ تحقیق نرم افزارها تحقیقات علمی

سویا (Soybean) ؛ تقلبی بزرگ (با ذکر منابع علمی معتبر در پایان) علائم و اختلالات مرتبط با سویا

  سویا (Soybean) ؛ تقلبی بزرگ  (با ذکر منابع علمی معتبر در پایان)  علائم و اختلالات مرتبط با سویا    

 


سویا (Soybean) ؛ تقلبی بزرگ  (با ذکر منابع علمی معتبر در پایان)  علائم و اختلالات مرتبط با سویا



سویا (Soybean)

سویا؛ تقلبی بزرگ
(با ذکر منابع علمی معتبر در پایان)

علائم و اختلالات مرتبط با سویا
 مخاطرات سویا :
آسم- خستگی مزمن– افسردگی– دیابت– آریتمی قلبی- امراض قلبی و کبدی– ناباروری و مشکلات تولید مثل– سندروم روده های التهاب پذیر– مشکلات فراگیری ADHD, ADD- اختلالات در لوزالمعده– بلوغ زودرس و یا تأخیر آن– آرتریت روماتوئید– مشکلات تیروئیدی (عدم تعادل خود ایمنی تیروئید، هیپو و هایپر تیروئیدیزم، گواتر، ندول تیروئید، سرطان تیروئید)– سرطان رحم– افزایش وزن  - احساس دائم سرما یا گرما– کم خونی– مشکلات رفتاری – ناخن های شکننده – اگزما – ریزش مو – بیش فعّالی– کاهش فراگیری–بی حالی و فشار خون پائین – درد استخوان و مفاصل– چشمهای ورم کرده و پر از اشک.

=====

سویا؛ تقلبی بزرگ در تولید مواد غذایی جهانی – بخش اول

 سویا، ماده ای که تلاش می کنند به زور ما را به آن وابسته کنند:
تا چند دهه پیش از سویا بعنوان یک ماده غذایی یاد نمیشد حتی در فرهنگ غذایی چین نیز در دوره سلطنت خاندان CHO OHO ( 246-1134 قبل از میلاد مسیح ) سویا بعنوان یکی از پنج گونه دانه مقدس تلقی میشده و کاراکتر های معرّف ( پیتّو گرام ) هر یک از این پنج گونه که در دوران ما قبل سلطنت تهیه شده بیانگر اینست که سویا یک ماده غذایی نیست. بدین صورت که گندم، برنج، جو، و ارزن به صورت گیاهی با ریشه و ساقه و میوه ارائه شده در حالیکه سویا فقط با ریشه و ساقه سبز نقاشی شده. از این گیاه فقط جهت چرخش کشت با سایر گیاهان یاد شده

 بد نیست بدانیم که فقط در آمریکا اتحادیه تولید کنندگان سویا سالانه مبلغ ۸۰ میلیون دلار برای استحکام موقعیت سویا در بازار آمریکا و افزایش حضور آن در فرآورده‌های غذایی در بازارهای خارجی اختصاص می دهد.

 کمپانی های چند ملّیتی با استفاده از فن آوری های مدرن پروتئینهای کم چرب سویا را که بسیار بد بو و متعفن میباشند با استفاده از معطر کننده ها، نگهدارنده ها، امولسیونها، مواد شیرین کننده و مواد غذایی مصنوعی کاخانه ای به یک محصول معجزه آسای دوره NEW AGE تبدیل و مناسب بازار کرده اند و بدین ترتیب جوجه اردک زشت را بجای قوی با وقار به مردم تحمیل می کنند.

 سویا علاوه بر اینکه از پروتئینهای کامل و آهن و روی برخوردار نیست، حاوی ترکیباتی است که مانع از جذب پروتئین، آهن و روی از منابع غذایی دیگر می شود. مواد غذایی حاوی سویا باعث افزایش نیاز بدن انسان به ویتامینهای (دی و ب ۱۲) می شود که نقشی اساسی برای رشد و نمو ایفا می کنند.

 مواد فعال ضد تیروئیدی که به وفور در سویا یافت می شوند، باعث خستگی و بروز مشکلات ذهنی می شوند. اخیراً نتایج تحقیقات، حاکی از دخیل بودن فیتو استروژن های موجود در سویا در بروز آلزهایمر و کهولت زودرس مغز می باشند. تمام غذاهای مدرن مبتنی بر سویا حاوی ( MSG – گلوت آمات سدیم ) هستند که عامل اصلی بروز مشکلات عصبی و رفتارهای خشونت آمیز است. کمپانی های چند ملیتی سویا برای توجیه وبالا بردن فروش سویا می گویند : ” می بایست حتی المقدور غذاهای کودکان بری از حضور هر گونه چربی باشد “، چرا که پروتئینهای متعفن سویا از چربی خیلی کمی برخوردارند و از این عامل بعنوان تبلیغات علمی سوء استفاده فراوانی کرده اند. چربی‌ها حاوی مواد غذایی زیادی هستند که بسیار حائز اهمیّت در رشد و نمو کودکان هستند و مشارکت فعّالانه‌ای در عملکرد صحیح مغز و سیستم عصبی دارند.

 در اکتبر سال ۲۰۰۰ ، FDA طی بیانیه ای اظهار داشت که سویا میتواند میزان کلسترول و خطر امراض قلبی را کاهش بدهد. ولی دو تن از متخصصین همان ساختار دولتی، Daniel Doerge و Daniel Sheehan با این نظریه مخالفت کردند و خواهان متوقف کردن چاپ و نشر بیانیه فوق شدند. نگرانی آنها مرتبط با مواد شیمیایی است که در پی مراحل مختلف فرآوری شیر سویا و پنیر سویا و….. در کارخانجات وارد محصول نهایی می شوند، از جمله ماده شیمیایی که مشابه استروژن بوده و با استفاده روزانه دو لیوان از شیر سویا به مدّت یک ماه مقدار کافی از آن مادّه در بدن ذخیره می شود تا سیستم پریودی (قاعدگی) بانوان را مختل سازد.
ترویج و ارتقای سویا بعنوان یک غذای سالم و صرف نظر کردن از اشاعه مضرّات آن به منزله جنایتی است بر بشریت

 نشر بدون ذکر منبع شرعا جایز نمیباشد.

ادامه مطلب:
  yon.ir/2Wdm

 کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
  https://telegram.me/joinchat/BgJv-jwUOa46bxEwOo1zCg 

سویا؛ تقلبی بزرگ در تولید مواد غذایی جهانی – بخش دوم

 دانه ها و محصولات سویا حاوی میزان فراوانی از اسید فیتیک هستند، که مانع جذب کلسیم، منیزیم، مس، آهن و روی می شوند؛خیس کردن و در نم خواباندن، جوانه زدن و طبخ طولانی با حرارت ملایم هم در خنثی کردن اسید فیتیک بی تأثیر می باشد؛

 مهار کننده های تریپسین موجود در سویا مانع عملکرد این آنزیم در هضم و تفکیک پروتئین ها می شود و متعاقباً اختلالاتی در عملکرد لوزالمعده ایجاد می کند؛

 فیتو استروژنهای حاضر در سویا مانع عملکرد غدد داخلی می شوند، یعنی عملکرد غدد موظف به ترشح هورمونها را دچار اختلال کرده و باعث نازایی و بروز سرطان سینه در خانمهای بالغ می شود؛

 سویا در کودکان موجب بروز امراض خود ایمنی (آتو ایمونی) تیروئید می شود؛

 توسط آزمایشات متعدد به اثبات رسیده که مصرف سویا باعث افزایش نیاز بدن انسان به ویتامین های (دی و ب ۱۲) می شود؛

 در اغلب فرآورده های سویا MSG یا اسید گلوت آماتیک آزاد که یک سمّ بسیار قوی (نئوروتوکسین) است، یافت می شود.

 خیلی از غذاهای مبتنی بر سویا مملو از میزان بسیار بالایی از آلومینیوم سمّی هستند، که آثار نا مطلوبی بر سیستم عصبی داشته و با بروز آلزایمر در ارتباط مستقیم می باشد.

 تغذیه نوزادان با سویا عیناً مساوی با تجویز قرصهای ضد بارداری برای آنهاست

 تأخیر در بلوغ فیزیکی پسران، عدم رشد مناسب دستگاه تناسلی آنها:
بلوغ فیزیکی زودرس دختران و علائم واضح آن مثل رشد مو بر روی دستگاه تناسلی در سن هشت سالگی، در برخی موارد حتی در سن سه سالگی با این علائم مواجه میشویم.

 مواد غذایی مدرن تهیه شده با سویا نسبت به غذاهای چین قدیم بسیار متفاوت هستند، اغلب آنها با پروتئین ایزوله سویاSPI تهیه می شوند و آن پودری است حاوی پروتئین که توسط یک پروسه صنعتی از زباله ها و زیر محصول‌های کارخانه روغن کشی سویا استخراج می شود.

 کمپانی های چند ملّیتی سویا با تحمل هزینه های چند میلیارد دلاری و صرف ۳۰ سال وقت موفق به بدست آوردن SPI شده اند.
البته SPI در آمریکا بعنوان افزودنی در اغلب مواد غذایی یافت می شود، ولی هرگز از جانب FDA به آن مهر GRAS به معنی “سالم و مطمئن” تعلّق نگرفته.


 نشر بدون ذکر منبع شرعا جایز نمیباشد.

ادامه مطلب:
  yon.ir/ljl4

 کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
  https://telegram.me/joinchat/BgJv-jwUOa46bxEwOo1zCg 

سویا؛ تقلبی بزرگ در تولید مواد غذایی جهانی – بخش سوم

بین سالهای ۱۹۷۱ و ۲۰۰۳ WESTON PRICE FONDATION لیست بیش از ۵۰ نتیجه تحقیقاتی را به چاپ رساند که همه آنها سویا را بعنوان ماده غذایی به جهت مضرات فراوانش برای انسان نفی می کردند. در اینجا به ذکر برخی از آنها می پردازیم:

 دیابت در نوزادان تغذیه شده با شیر سویا دو برابر حد معمول می باشد:
شیر سویا نوزادان را با ۵۳۴ میکرو گرم آلومینیوم آلوده می کند درحالیکه این رقم با شیر مادر معادل ۹،۲ است؛ در جائیکه مرز مسمومیت از جانب محققین ۳۰۰ میکرو گرم تعیین شده.

 اتیکت محصولات سویا میبایستی با علائم هشدار دهنده مصرف کننده را از خطرات ناشی از مصرف آن آگاه سازد، نه اینکه به دروغ از مزایای سلامت ساز آن خبر دهد.

 مضرات پنیر سویا و ارتباط آن با بروز آلزایمر و کهولت ذهنی زودرس:
افرادی که در کودکی با شیر سویا تغذیه شده اند هنگام بلوغ با مشکلات جنسی و تولید مثل مواجه و ابتلاء به آسم در آنها خیلی شایع می باشد.

با مراجعه به مأخذ زیر :
“Soybean” al Poisonous Plant Database del United States FDA’s Center for Food Safety and Applied Nutrition
میتوان به نتایج تحقیقات بیش از ۲۸۸مورد مطالعه دست یافت که همه این مطالعات حاکی از سمی بودن سویا بعنوان غذا می باشند. جای نگرانی است که FDA با علم به نتایج تحقیقات و مضرات سویا برای انسان در این مورد سکوت اختیار کرده و حتی می پذیرد که در یک تبلیغ تلویزیونی از جانب یکی از سرکردگان چند ملّیتی سویا مقدار ۶٫۲۵ گرم SPI در هر پرس غذا تجویز گردد. در حالیکه ترویج سلامت و نظارت دائم وحمایت سلامت افراد جامعه از وظایف اصلی این آژانس بشمار می رود ولی این آژانس کاملاً برعکس عمل می کند.

 مخاطرات سویا :
آسم- خستگی مزمن– افسردگی– دیابت– آریتمی قلبی- امراض قلبی و کبدی– ناباروری و مشکلات تولید مثل– سندروم روده های التهاب پذیر– مشکلات فراگیری ADHD, ADD- اختلالات در لوزالمعده– بلوغ زودرس و یا تأخیر آن– آرتریت روماتوئید– مشکلات تیروئیدی (عدم تعادل خود ایمنی تیروئید، هیپو و هایپر تیروئیدیزم، گواتر، ندول تیروئید، سرطان تیروئید)– سرطان رحم– افزایش وزن

 علائم و اختلالات مرتبط با سویا:
احساس دائم سرما یا گرما– کم خونی– مشکلات رفتاری – ناخن های شکننده – اگزما – ریزش مو – بیش فعّالی– کاهش فراگیری–بی حالی و فشار خون پائین – درد استخوان و مفاصل– چشمهای ورم کرده و پر از اشک.

 نقرس و سویا:
سویا و فرآورده هایش میزان قابل توجهی پورین در اسیدهای نوکلئیک خود دارند، ولی عدم حضور آن در رژیم غذایی افراد مبتلا به نقرس جزو مؤکدات پزشکان معالج این افراد می باشد، از اینرو به هیچ وجه از سویا در برنامه غذایی خود نباید استفاده کنند.
ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کننده سویا در دنیا است که در مورد تولید روغن سویا نیز این مقام را حفظ می کند.
کشورهای آرژانتین، برزیل، چین و هندوستان به ترتیب مقامهای دوّم تا پنجم را به خود اختصاص می دهند. بد نیست بدانیم که کشور ما جمهوری اسلامی ایران قسمت اعظم مایحتاج روغن مایع خود را از کشورهای آرژانتین و برزیل تهیه می کند، حصول اطمینان از درصد روغن سویای برزیلی یا آرژانتینی موجود در رژیم غذایی ایرانی را به عهده مسوؤلین امر می گذاریم.


 نشر بدون ذکر منبع شرعا جایز نمیباشد.

ادامه مطلب:
  yon.ir/0T1r

 کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
  https://telegram.me/joinchat/BgJv-jwUOa46bxEwOo1zCg 

سویا؛ تقلبی بزرگ در تولید مواد غذایی جهانی – بخش چهارم

 آرژانتین اوِّلین لابراتوار آزمایشات جمعی روی انسانها
 چگونگی مقروض شدن آرژانتین و تبدیل شدن آن کشور به هیولای سویا
 در هم شکستن روحیه ملّی گرایی آرژانتینی ها
 انقلاب ارضی راکفلر در آرژانتین
 سویا برای آرژانتینی ها

 اقتصاد کشاورزی آرژانتین در کمتر از یک دهه به طور کامل دگرگون شد. در دهه ۷۰ میلادی فقط ۹۵۰۰ هکتار به سویا اختصاص داشت، در سال ۲۰۰۰ میلادی که تنها چهار سال از ورود مون سنتو به کشور می گذشت این رقم به بیش از ۱۰ میلیون هکتار و در سال ۲۰۰۴ میلادی متعاقب دخالت شرکتهای AGRI BUSINESS مبتنی بر اخراج بومیان از جنگلها و جنگل زدایی به ۱۴ میلیون هکتار افزایش یافت.

  کشاورزی تک محصولی باعث از بین رفتن تنوع زیست کشاورزی آن کشور شد دقیقاً به همانگونه که برای کشت پنبه در دهه ۸۰ میلادی در مصر اتفاق افتاد و بخش کشاورزی آن کشور را به نابودی کشاند. کشاورزی تک محصولی سویا سال به سال زمین را فقیرتر و محتاج به میزان بیشتری از کودهای شیمیایی می کرد که عیناً نقشه مون سنتو را پیاده می کرد. مزارع سنتی گندم، عدس، نخود فرنگی، لوبیا برای کشت سویا از بین رفتند، همانطور گاوهای پرواری مشهور آرژانتینی به دامپروری های صنعتی با روش آمریکایی تبدیل شدند.

 در سال ۲۰۰۴ میلادی؛ ۴۸% از زمینهای کشاورزی آرژانتین زیر کشت سویا بوده که در این میان ۹۰ الی ۹۷ در صد آنها به سویای GMO مون سنتو تعلّق داشتند. بین سالهای ۱۹۹۸ و ۲۰۰۳ میلادی دامداری های کشور به نصف رسیدند و برای اوّلین بار در تاریخ مجبور به وارد کردن شیر از کشور اوروگوئه با قیمت خیلی بالاتر از تولید داخلی شدند.

  با افزایش تدریجی رژیم تک محصولی و رانده شدن کشاورزان از اراضی خودشان، فقر و سوء تغذیه افزایش پیدا می کرد. در سالهای ۷۰ میلادی قبل از ورود بانکهای نیو یورکی، آرژانتین از بالاترین رفاه زندگی در آمریکای لاتین برخوردار بود، در حالی که فقط ۵ در صد مردم زیر خط فقر بود، در سال ۱۹۹۸ این رقم به ۳۰ % و در سال ۲۰۰۱ میلادی به ۵۱ % رسید. پدیده سوء تغذیه که هرگز در کشور وجود نداشت چیزی معادل ۱۱ % الی ۱۷ % مردم ۳۷ میلیونی را در بر می گرفت.

 بالأخره مردم آرژانتین در مقابل بحران اقتصادی کشور مرتبط با بدهی های خارجی سنگین دولت، دریافتند که کشاورزی سویای GMO دیگر جوابگوی احتیاجات غذایی آنها نیست.

 نشر بدون ذکر منبع شرعا جایز نمیباشد.

ادامه مطلب:
  yon.ir/7iTM

 کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
  https://telegram.me/joinchat/BgJv-jwUOa46bxEwOo1zCg 



سویا؛ تقلبی بزرگ در تولید مواد غذایی جهانی – بخش پنجم (پایانی)

شرکت مون سنتو هنگام فروش بذرهای GMOبه کشاورزان آمریکایی طبق یک قراردادی که شبیه به نوع جدیدی از بردگی میبود آنها را موظف می کرد که سالانه مبلغی بعنوان حق امتیاز به شرکت بپردازند. ولی در آرژانتین سیستم سنتی و قوانین حاکم مربوط به بذر در کشور به مون سنتو اجازه دریافت حق امتیازبرای بذرهای GMO را نمی داد، از اینرو زارعین که بذرهای استفاده شده ی سال قبل را بکار می گرفتند به هیچ وجه خود را موظف به پرداخت حق امتیاز نمی دانستند.

استراتژی نیرنگ مون سنتو بدین صورت بود که در ابتدا در راستای انقلاب به اصطلاح سبز، محصولات GMO را با بهانه اشاعه و تکثیر، این محصولات (علی الخصوص علف کش بسیار قوی که همیشه همراه آن محصولات بفروش می رفت) را وارد بازار آرژانتین کرد.

پس از چندی زمینهای زیر کشت سویا ROUND UP READY 14 برابر افزایش داشت، کشت آن مخفیانه و بطور قاچاق به تمامی کشورهای منطقه (برزیل، پاراگوئه، بولیوی، اروگوئه) علیرغم ممنوعیت های ملّی آن کشورها و با سکوت مون سنتو نیز منتقل شد؛ در کشور برزیل کمپانی CARGILL شریک مون سنتو متهم به اشاعه غیر قانونی اینگونه بذرها شده بود.

 در سال ۱۹۹۹ میلادی سه سال بعد از ورود سویای GMO مون سنتو با علم به غیر قانونی بودن آن رسماً از کشور آرژانتین تقاضای حق امتیاز محصولات خود را کرد. این خواسته مورد بی اعتنایی کشاورزان قرار گرفت و دولت آرژانتین هم هیچ اعتراضی بر آن وارد نکرد، ولی این امر مقدمه ای بود بر یک حرکت قانونی بعدی. شرکت مون سنتو این خواسته را بعنوان کمکی برای جبران هزینههای تحقیقات و مطالعاتی که به تولید راند آپ ردی منتهی می شدند معرفی می کرد و با تبلیغات وسیعی شرکت خود را به صورت قربانی زرنگی های کشاورزان آرژانتینی ترسیم می کرد.

در اوائل سال ۲۰۰۴ شرکت مون سنتو تهدید کرد که در صورت به رسمیت نشناختن حق امتیاز تکنولوژی از جانب دولت آرژانتین، فروش GMO را در آمریکا و اروپا متمرکز خواهد کرد در جائیکه این حقوق به رسمیّت شناخته شده بودند؛ از آنجائیکه کشاورزی آرژانتین کاملاً آلوده و وابسته به GMO شده بود و عناصر دولت نیز به نوعی در آن سهیم بودند علیرغم اعتراضات شدید کشاورزان، وزیر کشاورزی صندوق ذخیره ای با نام ” صندوق جبران تکنولوژی” ایجاد کرد که کشاورزان میبایستی ۱ % از سود حاصل از فروش محصولات GMO خود را بدان واریز می کردند که مستقیماً در محل انبارهای آنها بعنوان مالیات اخذ می شد و نهایتاً به حساب مون سنتو و دیگر شرکتهای چند ملّیتی فعال در بخش GMO منتقل می شد؛ این قانون از سال ۲۰۰۵ میلادی اجرائی شد. در اوائل سال ۲۰۰۵ میلادی در کشور برزیل نیز GMOتوسط دولت لولا برای اولین بار در تاریخ آن کشور قانونی اعلام شد، بدین ترتیب تمام موانع برای گسترش کشت GMO در آمریکای لاتین از میان برداشته شدند.

در سال ۲۰۰۶ میلادی آمریکا و آرژانتین باتفاق برزیل ۸۱ % از تولید جهانی سویا را در اختیار داشتند. این بدان معناست که هر همبرگر مک دونالند در هر جای دنیا با گوشت گاو تغذیه شده با سویای GMO تهیه شده و خواه ناخواه هر نوع ماده غذائی صنعتی نمی تواند از دام GMO سالم بگریزد.

در سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی در دانشگاه کائن دکتر Gilles-Eric Seralini و همکارانش طی آزمایشات متعددی ثابت کردند که موشهای تغذیه شده با محصولات دستکاری شده ژنتیکی و مقاوم علیه علف کش راند آپ، یا با آب آلوده شده به این علف کش،خیلی زودتر از بقیه میمیرند. بعلاوه موشهای مؤنث تغذیه شده با محصولاتGMO مبتلا به سرطان سینه میشدند، و در موشهای مذکرامراض کبدی و کلیوی بیشتر از تیمارهای کنترل بودند.

مقاله Gilles-Eric Seralini اذهان اروپائیان را شدیداً بر علیه محصولات GMO شوراند ؛ متعاقب آن کمپانیهای همدست مون سنتو مثل Syngenta ؛ Bayer، BASF، DuPont و…. دست به تبلیغات وسیعی زدند که با نتایج بسیار دلسرد کننده ای مواجه شدند.

با روشن شدن اذهان عمومی جنبش های مردمی حامی محیط زیست در تاریخ ۲۵ ماه می ۲۰۱۳ موفق به برپایی یک راهپیمایی جهانی علیه مون سنتو و شرکتهای مشابه شدند که در ۴۱ کشور دنیا مردم در آن شرکت جستند ؛ کلاً ۴۰۰ راهپیمایی در آن روز برگزار شد، بیشتر این تظاهرات در آمریکا و اروپا متمرکز بود.

نشر بدون ذکر منبع شرعا جایز نمیباشد.

ادامه مطلب:

 yon.ir/4RvS

 کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
  https://telegram.me/joinchat/BgJv-jwUOa46bxEwOo1zCg 



 منابع مورد استفاده:

Branford Sue, “Why Argentina can,t Feed Itself” , The Ecologist, Vol. 32, n. 8, 2002.

Branford Sue, Argentina,s Bitter Harvest”, New Scientist, 17 aprile 2004.

Carman Judy, ” The problem with the Safety of Roundup Ready Soybeans”, Flinders University, Australia del Sud, http://www.biotech-info.net.

Dipartimento per Ia Qualita dell, Michigan, “Soil Movement Advisory, Environmental Assessment Iniziative” , Information Bulletion # 3, giugno 2003.

Ferrara Jennyfer, “Revolving Doors: Monsanto And the Regulators”, The Ecologist, settembre-ottobre 1998.

Governo dell,Argentina, Ministero dell,Educazione, “La dictatura military en Argenttina: 24 de marzo de 1976-10 de diciembre de 1983″, http://www.me. Gov.ar/efeme/24demarzo/dictatura.html, senza data.

GRAIN, “Monsanto,s Royalty Grab In Argentina”, http://www.grain.org, ottobre 2004.

ISMIAsad,”Cry for Argentina”, Briarpatch, settembre2000.

Jenkins Cate,”Criminal Investigation of Monsanto Corporation- Cover-up of Dioxin Contamination in Products-Falsification of Dioxin Health Studies”,USEPA, Regulatory Development Branch, novembre 1990.

Joensen Lillian e semino Stella, “Argentina,s Torrid Love Affair with the Soybean”, Seedling, ottobre 2004.

Kemp Tage,”Report of Tage Kemp to the Rockefeller Foundation”, RF RG 1.2, Ser 713, Box 2, Folder 15, 17 novembre 1932.

Lawrence Geoffrey, Agribusiness, Capitalism and the Countryside, Pluto Press, Sydney, 1987.

Organic Consumer Association, “New Study Links Monsanto,s Roundup to Cancer”, Little Marais,MN, 1999.

Plawiuk Eugene w., “Background on Cargill Inc., the Transnational Agribusiness Giant”, Corporate Watch: GE Briefings, http://www.archive.corporatewatch. org, novembre 1998.

RBGH Bulletin,”Hidden Danger in Your Milk: Jury Verdict Overturned on Legal Technically”, http://www.foxrBGHsuit.com, senza data.

Sharpless John B., “The Rockefeller Foundation, the Population Council and the Groundwork for New Population Policies”, Rockefeller Archive Center New sletter, inverno 1993